دانستنی‌های نوجوان | زنبورهای پرکار
  • کد مطالب: ۱۶۶۵۷۵
  • /
  • ۱۱ خرداد‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷

دانستنی‌های نوجوان | زنبورهای پرکار

زنبورهای عسل خیلی خیلی مهم هستند. آن‌ها به گرده‌افشانی برخی از محصولات کشاورزی کمک می‌کنند.

ریحانه صادقی-مترجم- Time for Kids یا تایمز بچه‌ها یکی از زیرمجموعه‌های مجله‌ی تایم است که هرسال فهرستی با عنوان Kid Heroes for the Planet یا «بچه‌های قهرمان سیاره‌ی زمین» منتشر می‌کند.

این بچه‌ها کسانی هستند که در سال پیش از آن، کاری برای بهبود وضعیت سیاره‌ی زمین و محافظت از آن انجام داده‌اند. اما امسال یکی از گزینه‌های این فهرست، گروهی ۹ نفره از بچه‌های زنبوردار اهل کنانزویل ایالت کالیفرنیای شمالی بود.

این بچه‌ها با تأسیس باشگاهی، به زنبورداری و یادگیری درباره‌ی زنبور‌ها می‌پردازند. تایمز بچه‌ها با چند تا از اعضای این باشگاه مصاحبه کرده است.

لزلی گاسنل (Leslie Gosnell)، رهبر این باشگاه، می‌گوید: «یک زنبور هر روز به نزدیک به ۲هزار گل سر می‌زند. پس ما [با این کار]داریم به گرده‌افشانی همه‌ی گیاهان اطرافمان کمک می‌کنیم.»

آرابلا کروز (Arabella Crews) یکی دیگر از اعضای این باشگاه است. او می‌گوید: «زنبور‌های عسل خیلی خیلی مهم هستند. آن‌ها به گرده‌افشانی برخی از محصولات کشاورزی کمک می‌کنند که هیچ حیوان گرده‌افشان دیگری به گرده‌افشانی‌شان کمک نمی‌کند.»

یوسیا کروز (Yohsiah Crews) ۹ ساله، برادر کوچک‌تر آرابلا، یکی دیگر از اعضای این گروه است.

یوسیا در مصاحبه‌اش گفته همیشه از نیش زنبور می‌ترسیده است اما حالا دیگر نمی‌ترسد و بهترین بخش کار کردن با زنبورها برای او خوردن عسل تازه‌ای است که این زنبورها تولید می‌کنند.

 

www.timeforkids.com

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.